tirsdag 14. september 2010

Kanskje til Sola?

Torvald ble ikke værende så lenge i stallen på Øksnevad. Hentet han søndag 5. september, og han reiste igjen en uke etterpå, søndag 12. Han er ikke solgt enda da, bare satt ut på prøve for et par uker, men håper jo det går i orden. Det er en familie med to jenter på 12 og 14 år som prøver han, de bor på gård på Sola og har noen shetlandsponnier og en islandshest fra før. De virker som veldig kjekke folk, så det kommer mest ann på hvordan Torvald og jentene får det til å fungere, han er jo for det meste blitt håndtert av voksne, hvertfall etter at han selv begynte å bli voksen. Håper det fungerer, hadde vært veldig kjekt om han fant et godt hjem i nærheten!

Merket godt den uka han var her nå at jeg ikke er vandt med å gå i stallen hver dag lenger. Tungt noen dager, men veldig kjekt også. Det verste var vel at det ikke ble så mye tid å spise. Kan bli en effektiv slankekur om han kommer tilbake og blir stående en stund :-P Har fått ridd noen små turer med han, og ellers tatt god tid med han i stallen og rundt. Kosehesten min, kjempeglad i han! Hadde nok vært lettere for meg å selge om jeg ikke hadde hatt han hjemom først. Men har ikke helt gått opp for meg at jeg prøver å selge heller, får nok en skikkelig aha-opplevelse den dagen det virkelig skjer!


I stallen for noen år siden :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar