lørdag 16. oktober 2010

Lang arbeidsuke!

Endelig helg etter 7 arbeidsdager i strekk. Jobbet en ekstra dag for å få noe ekstra fri senere i måneden, derfor den lange arbeidsperioden. Det har egentlig gått overraskende bra, men noen dager går lettere og noen tyngre. Mange ting spiller jo inn på det.

Hva gjør dagene lettere?
  • Smil. Det kan være fra kollegaer eller pasienter, et godt og ekte smil gjør alltid at bena føles friskere og hodet lettere. Å smile selv er ikke så dumt det heller, man blir jo faktisk glad av å smile :)
  • Følelsen av samhold, å gjøre jobben sammen. Noen dager føler jeg at alle som er på jobb sammen tar et tak for å ha en best mulig dag og komme i mål med alle oppgavene, samme om det er mine eller dine oppgaver.
  • Ha det kjekt sammen med de man jobber med!
Hva gjør dagene tyngre?
  • Først og fremst følelsen av å ikke strekke til. At arbeidsdagen har for mange oppgaver og for lite tid å utføre dem på. Når jeg kommer hjem og følelsen av å ha glemt noe sitter i kroppen hele dagen, fordi jeg ikke følte jeg ble ferdig på jobb før jeg gikk.
  • Når det er mange ekstrahjelper på jobb. Det handler ikke om dem, de kan være både flinke, ansvarsbevisste og arbeidssomme, men det blir ikke det samme som de som er kjente og faste.
Uansett er det hvertfall godt å ha helg ja. I går kveld hadde jeg skikkelig vondt i ryggen, så i dag tok jeg turen til Straen Sykepleiesenter i Stavanger og kjøpte meg nye sko - endte opp med slike rådyre MBT "vippesko". De skal jo trene rygg og bein, styrke leddene og kjernemuskulaturen, så jeg håper det funker. Det blir jo billigere det enn å sitte med ødelagt rygg og knær om noen år. Men de bør visst brukes noen timer hjemme før man går en hel arbeidsdag med dem, så får ha de gamle skoene noen dager til. Satser på at det blir bra hvertfall :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar