torsdag 6. januar 2011

Sutreinnlegg!

Jeg har vondt i ryggen. Akutt lumbago heter det på fint, det betyr egentlig bare korsryggsmerter som dukker plutselig opp og ikke varer så lenge. Men det er type vondt å reise seg, bøye seg, vri seg, løfte tungt, etc, etc. Når jeg har vondt liker jeg å være i ro, men jeg vet jo jeg bør bevege meg for å ikke stivne til i ryggen. Det blir bedre når jeg gjør noe, men fortsatt ikke godt. Så jeg tusler rundt og rydder litt i sakte, sakte tempo, men nå orket jeg ikke mer. Skal på jobb i kveld, men gå på toppen slik at jeg kan gjøre de tingene jeg får til å fungere. Så i grunnen burde jeg bare fortsette å gå rundt i leiligheten, for å slippe å la det stivne til igjen, men eh.. nei. Og jeg som skulle få ut jula og alt nå.. Har hvertfall fått ryddet bort julepynt fra hyllene og ned i en eske.. Juletreet står enda, men Anders lovet å ta det i ettermiddag, så satser på det og er borte når jeg kommer hjem i kveld.

Sånn annet nytt:
Jeg skal visst være tillitsvalgt på arbeidsplassen.. Hovedtillitsvalgt i sykepleierforbundet i kommunen ringte til avdelingen i går og hørte om noen kunne tenke seg det, og jeg klarer jo ikke si nei. Spesielt ikke når det er noe jeg egentlig syns er spennende. Så jeg sa ja jeg. Blir ikke offisielt før det har vært medlemsmøte i januar, men regner ikke med det blir noe annet.

På mandag var jeg i stallen igjen! :D Skal stelle hest hver mandag. Tarzan, en fjording/varmblodsblanding som jeg har kjent i årevis. Utrolig kjekt å være i stallen igjen. Utrolig hvordan lukter, lyder og oppgaver man opplevde hele tiden i mange år sitter i kroppen, og føles bra igjen. Blir kjekt dette her :)

2 kommentarer:

  1. sv: Tusen Takk Siv June. Det nederste biletet er ein favoritt for meg og. Neste innlegg kjem faktisk om nokre få minutt om alt vil samarbeide. :)

    SvarSlett
  2. sv: hihi ja. Gløymar ofte litt at eg skal oppdatere bloggen, så takk for at du minnte meg på det. Tusen takk.

    Ja eg trur det må vere noko med hendene som gjorde utslaget, eg måtte vertfall ha det med.

    SvarSlett