søndag 12. desember 2010

Long time, no see!

Har gått vel lenge siden sist bloggpost - ikke fordi jeg har glemt jeg har en blogg, men fordi programmet har vært fullbooket de siste par ukene. De timene som har vært ledige har andre ting en blogging blitt prioritert, slik er det bare.

Dagene har bestått av jobb, konserter, julegaveshopping, maling i huset til Signe og Hedgard, jobb, julebord, fødselsdagsfest, fødselsdagsselskap, julemiddag, jobb, sykehusbesøk, Harry Potter på kino, spillekvelder, jentekvelder, kaldt vær, skrape bilen 2-3 ganger daglig, gode venner og lite søvn.

Hedgard og Signe flytternordover, derfor alt malehjelpen der. Det er rart og litt dumt hvordan man prioriterer: Her har jeg mennesker i livet jeg setter stor pris på, og igjen og igjen tenker at jeg burde brukt mer tid sammen med, men får aldri prioritert å gjøre det før jeg vet de skal bort. Men vi flyttet vel nesten inn der siste uken, og det var kjempekos <3

Hele flytte-greiene har også fått meg til å tenke ganske mye. Har aldri hatt venner som flytter bort før, ikke på denne måten. Folk har flyttet bort for en periode, for å studere, gå på folkehøyskole, etc, men alltid med planer om å komme tilbake hit. Det blir helt anderledes når folk flytter for å flytte, for å bo og høre til et annet sted. På en måte får det meg til å tenke at jeg er utrolig heldig, som fortsatt har alle mine nærmeste venner, ungdomsvenner og studievenner, rundt meg. På den andre siden får det meg til å føle meg litt typiske bygdemenneske - sitter her med en bachelorgrad og en nyttig og trygg jobb, bor på samme plassen som alltid, kommer antagelig til å alltid bo på samme plassen, og det gjør nesten hele min omgangskrets også.

Så tenker jeg litt at jeg angrer på at jeg ikke reiste bort for å studere, og lurer på hvordan livet hadde blitt da. Men så tenker jeg meg om, og tenker på de fantastiske menneskene jeg ble kjent med på studiet her, tenker på hvor godt det har vært å ha familie og gamle venner nær, å eie egen leilighet, ha mulighet til å ha hund og hest, og angrer innerst inne ikke i det hele. Så får jeg heller leve med å være litt fastgrodd på Jærbydga, for det er jo på sett og vis ingen bedre plass å bo! <3

1 kommentar:

  1. ENDELIG!! Har gått og venta på nytt blogginnlegg lenge no. :D

    SvarSlett